Simpel og overraskende lækker blanding.
Ingredienser:
200 gr nougat
1 tsk pulveriseret chili
1 lille kanelstang
Sådan gør du:
Gør skallerne klar – se evt. lidt om chokolade.
Kanelstangen males til pulver.
Alle ingredienserne smeltes ved svag varme – enten i chokoladesmelteren eller over vandbad.
Når nougat’en er ved at køle en smule og stivne let igen, men stadig er semiflydende, fyldes den i en frysepose. Bind posen godt til og klip en lille hjørne af. Fyld skallerne med nougat’en’
Fyld op næsten til kanten – der skal lige være plads til at støbe chokoladebunden.
Sæt de nougatfyldte chokolader på køl ½ times tid.
Smelt chokoladen til bunden (det er ikke altid at jeg gider at temperer chokoladen til bundene – men man bør vel). Tag chokoladerne ud af køleskabet og støb bundene.
Stil igen chokoladerne køligt en halv times tid – hvorefter de let vendes ud.
Hvis du bruger chokoladestøbeforme – banker du let kante mod køkkenbordet – så popper de ud. Husk at lægge et rent viskestykke under, så de ikke slår sig.
Discover more from Vivis chili
Subscribe to get the latest posts sent to your email.





Kan ikke tåle chili i øjeblikket, men der er vel ikke noget i vejen for at man laver det uden chili, for det er så lækkert det hele.
Tak skal du have Anita – og langt det meste kan jo, som du skriver, snildt laves uden chili 🙂